

פיתוח ניהולי

לפעמים המנהלים כל כך עמוסים, עד שאין להם זמן ואנרגיה לנהל.
ולפעמים גם אין להם ידע איך לנהל.
לא אחת, עובדים בארגון מקודמים לתפקידי ניהול לאור מומחיותם המקצועית, אף על פי שאין להם כל הכשרה פורמלית לכך והם נאלצים ללמוד לנהל "תוך כדי תנועה". גם מנהלים שרכשו הכשרה בתחום נדרשים להתאים את דפוס הניהול לעולם המתחדש והמשתנה ולשכלל את מיומנויותיהם ההתנהגותיות.
התוכנית לפיתוח מיומנויות ניהול שמה לה למטרה לספק כלים תפיסתיים והתנהגותיים פשוטים שיסייעו למנהלים לאמץ דפוסי ניהול אפקטיביים. במסגרת התוכנית רוכשים המנהלים שפה ניהולית, מגבירים את מודעותם העצמית לדפוסי הניהול שלהם ומחזקים את המיקוד הניהולי.
הלמידה במפגשים בנויה על עקרון הצמיחה: המשתתף לומד תכנים ומיומנויות מקצועיות, תוך שימת דגש על התאמת התכנים לאופי העבודה ולסגנון הניהול האישי שלו. מעבר ללמידת התכנים, המשתתף רוכש היכרות טובה יותר של נקודות החוזקה והחולשה שלו כמנהל.
הלמידה מתבצעת בכמה מישורים: במישור הקוגניטיבי נלמדים תכנים חדשים, במישור הרגשי מתנסה המשתתף בסימולציות ובמשחקי תפקידים, וכן באינטראקציות בתוך קבוצה, בייחוד נתינת משוב וקבלת משוב.
לצורך גיבוש תוכנית לפיתוח מיומנויות ניהול בארגון נערך – לפני כל תוכנית, ועל פי ציפיות הדרג הממונה – אבחון צרכים, המתבסס על מיפוי הפערים בידע ובמיומנויות של הדרג הניהולי המיועד להכשרה. לאור הממצאים נקבעים התכנים וההדגשים הרצויים לארגון.
תוכני המפגשים מורכבים על פי רוב מן הנושאים הבאים:
-
תפיסת תפקיד אישית: מהות תפיסת תפקיד המנהל, ניהול עצמי, בחינת תפיסת התפקיד העצמי מול ציפיות העובדים והמנהל, פיתוח תבניות חשיבה ניהוליות
-
ניהול צוות: אבחון סגנון הניהול השולט וגיבוש מנהיגות מעצבת על פי זיהוי הציפיות, נתינת משוב וחניכה, הנעת עובדים ורתימתם לעשייה מתוך הבנת מניעי ההנעה ומקורותיה
-
פיתוח שגרות ניהול ודפוסי ניהול משימות וביצוען
-
שיתוף פעולה בארגון: ניהול ללא סמכות, יצירת קשר עם ממשקים, התמודדות עם קונפליקטים
-
משוב אישי
מוטיבציה מסייעת לך להתחיל, הרגל מסייע לך להמשיך


